Om klubben

Vi er ca 100 medlemmer i Silkeborg Frømandsklub, fordelt på juniorer og seniorer.

Klubben er en åben klub, som optager alle medlemmer uanset certifikat type.

Du kan gennem Silkeborg Frømandsklub få flaskedykker og snorkeldykker certifikater, som du kan læse meget mere om, på siden vedr. uddannelser.

Klubben er medlem af Dansk Sportsdykker Forbund, og medlemmet er derved dækket af den kollektive dykker ulykkesforsikring, i Dansk Sportsdykkerforbund.

I Silkeborg Frømandsklub er der to afdelinger:

Junior
Juniorafdelingen beskæftiger sig udelukkende med snorkel dykning, dvs. dykning uden flasker. Der trænes i efteråret i svømmehallen og i foråret/forsommeren foregår træningen i Almindsø, få hundrede meter fra klubhuset.

I løbet af året arrangeres flere weekendture, bl. a. sommerlejr.

Senior
Seniorerafdeling beskæftiger sig mest med flaske dykning, hvor vi dykker inden for de grænser som medlemmens certifikat tillader.

Hver den første søndag i måneden, arrangeres der klubdyk, hvor vi primært dykker i Danmark. Der er mindst en længere udlandstur om året.

I senior afdelingen er der også mulighed for fridykning og undervandsjagt.