Svar på de ofte stillede spørgsmål

Jeg er ny dykker, og mangler en makker
Meld dig til en af vores klubdyk eller udlandsture på hjemmesiden. Der er altid en der vil dykke med dig, dybt som lavt. Alle klubbens medlemmer vil gerne være makker med dig, og vise dig lige hans/hendes hemmelige dykkerspot.

Husk, alle klubbens medlemmer har været nye engang!

Hvordan får jeg fyldt min flaske
Alle medlemmer får en vejlending i benyttelse af kompressor, og udleveret en kode til kompresseren. Når du har modtaget instruks i brugen af kompressor, kan du benytte kompresseren. Hvis du ikke har modtaget instruks i brugen af kompressor, kan du kontakte en på Nitrox fylde listen, og bede om deres hjælp, alternativt kan få et andet medlem til at hjælpe dig.

Hvordan får jeg Nitrox på min flaske
Du skal have et mixer blender certifikat, for at må fylde din flaske med Nitrox. Klubben kan hjælpe dig med at få dette kursus. Har du ikke noget mixer blender certifikat, kan du kontakte en fra Nitrox fylde listen, og bede om deres hjælp.

Hvad koster det at få fyldt en flaske
I dit kontingent er der fri luft, og du kan få fyldt din flaske alle de gange du har behov for.
Hvis du benytter Nitrox, skal du betale et mindre kontingent tillæg, og så er der ubegrænset Nitrox.

Hvordan kontrolleres flasker
Hvert forår afholder klubben flaske service, hvis din flaske er en almindelig luftflaske, lukkes luften ud, ventil skrues af, og flasken inspiceres indvendig. Hvis flasken trænger til rengøring, benyttes vores flaskerenser.
Hvis din flaske skal være O2 ren, følges sammen procedure som med almindelig luftflaske, men flasken skal også vaskes indvendig, derudover adskilles ventil og denne rengøres i ultralyds bad.

Trykprøvning af flaske
Har du en flaske der skal trykprøves, har klubben gennem Dansk Sportsdykker Forbund en meget attraktiv aftale, se mere under trykprøvning her på hjemmesiden.

Hvordan får jeg en nøgle til klubben
Du kontakter formanden, som vil udlevere nøgle brik til dig. Er du nyt medlem, kan du først få adgang, når du har betalt dit første kontingent.

Hvordan får jeg en kode til kompressor
Du kontakter formanden, som vil udlevere koden til dig og give dig instruks i brugen af kompressor. Er du nyt medlem, kan du først få kode, når du har betalt dit første kontingent.

Kan jeg låne dykker udstyr af klubben
Klubben har ikke udstyr du kan låne, men mange af klubbens medlemmer udlåner gerne udstyr, spørg om råd og vejledning ved en i bestyrelsen.

Kan jeg låne klubbens rejse kompressor
Du kontakter formanden og aftaler periode.

Kan jeg låne klubbens båd
Du skal som min. have speedbåds bevis, og så skal du have modtaget instruktion i brug af båden.

Hvornår kan jeg bruge svømmehal
Som medlem har du adgang til svømmehal og sauna, se under om klubben, og svømmehal for åbningstider.

Kontingent betaling
Kontingent betalings er 1/1 årlig, hver år i December/Januar