Få et indblik i verdenen under vandet

Et prøvedyk er en stor oplevelse – at tage de første indåndinger under vandet er noget man sent glemmer. En af de fantastiske oplevelser ved at dykke, er oplevelsen af at være vægtløs!

Et prøvedyk i Silkeborg Frømandsklub er ideel til at finde ud af, om dykning er noget for dig.

Når vi afholder prøvedyk, er det normalt en aften hvor vi har hele svømmehallen for os selv, det betyder, at du i rolige forhold uden støj og nysgerrige blikke fra andre badende, kan koncentrere dig om selve dykningen.

Vi starter på land med at introducere dig til Silkeborg Frømandsklub, dykningen, sikkerhed og udstyret. Hvorefter vi går i vandet og starter med nogle simple vejrtrækning øvelser, når vi kan mærke at du er tryg ved situationen starter vi med at dykke på lavt vand (max 1,5 meter) – hvis du har lyst og vi kan se at du er tryg ved situationen, fortsætter ved ned til bunden af det dybe bassin (max 4 meter) – inden vi dykker på det dybe bassin, er der igen nogle teknikker ang trykudligning i ører og vejrtrækning du skal introduceres til.

Når du deltager i et prøvedyk i Silkeborg Frømandsklub, stiller vi alt udstyr til rådighed for dig, du skal kun tage badetøj, håndklæde og t-shirt med. Hvis du har en våddragt, hvis du f.eks dyrker anden vandsport, anbefaler vi at du tager den med. Det kan blive lidt koldt når man har ligget stille i vandet i 2 timer.

Silkeborg Frømandsklub afholder gratis prøvedyk 1 til 2 gange om året for enkeltpersoner, der vil snuse til sporten – kontakt os nedenfor, for at blive skrevet op til prøvedyk, og vi kontakter dig næste gang der er et arrangement.

Hvis du ønsker et prøvedyk, men ikke kan vente til næste gang vi har et åbenhus arrangement, er det muligt at købe et prøvedyk hos Silkeborg Frømandsklub for 350,00 Kr pr. person, som vil blive modregnet hvis du efterfølgende tegner et medlemskskab af Silkeborg Frømandsklub.

Er du en gruppe, skole, forening eller virksomhed som vil prøve at dykke, kan du også kontakte vores prøvedyk koordinator og aftale nærmere angående tid, sted og pris.

Din sikkerhed er vores højeste prioritet, men dit ansvar!

Udfyld formular nedenfor, og vi kontakter dig næste gang vi laver et prøvedyk

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Har du dykker certifikat i dag